Wspólne zabawy logopedyczne

Dzień dobry?
W ramach zabaw logopedycznych zapraszam do ćwiczeń oddechowo-dykcyjnych oraz artykulacyjnych.

Wrony bez ogonów”
Dziecko wdycha powietrze nosem i spokojnie, na jednej fali wydechowej wypowiada tekst: pierwsza wrona bez ogona, druga wrona bez ogona, trzecia…

Sowa sprząta swoje mieszkanie”
Dziecko słucha opowiadania, czytanego przez rodzica i wykonuje ćwiczenia narządów artykulacyjnych:

Sowa rozejrzała się po swojej dziupli (dzieci przesuwają językiem po podniebieniu górnym, wewnętrznych ścianach policzków, podniebieniu dolnym).
Zauważyła duży bałagan. Postanowiła zrobić porządek. Zaczęła od odkurzania sufitu dziupli (przesuwają czubkiem języka od przodu do tyłu jamy ustnej po podniebieniu górnym),
zdjęła też firanki (liczą czubkiem języka górne zęby)
i włożyła je do pralki (motorek wargami)
Po chwili pralka zaczęła płukanie firan (dzieci „przepychają” powietrze wewnątrz jamy ustnej).
Sowa odkurzyła też ściany (przesuwają czubkiem języka po wewnętrznej ścianie policzków)
oraz podłogę (przesuwają czubkiem języka po podniebieniu dolnym w okolicach łuku zębowego).
rozwiesiła firany (ponownie liczą czubkiem języka górne zęby).
Sowa była bardzo zadowolona z wykonanej pracy i szeroko się uśmiechnęła (rozciągają szeroko usta).
Dumna wyjrzała z dziupli i rozejrzała się wokoło (poruszają językiem ruchem okrężnym na zewnątrz jamy ustnej).
Spojrzała w górę (dzieci sięgają czubkiem języka w kierunku nosa),
spojrzała w dół (sięgają czubkiem języka w kierunku brody),
rozejrzała się też w prawo (przesuwają czubkiem języka do prawego kącika ust)
i w lewo (przesuwają czubkiem języka do lewego kącika ust).
Wszędzie był porządek i słychać było śpiewające ptaki (gwiżdżąc naśladują głosy ptaków).

Dobrej zabawy!
Pozdrawiam
Martyna Wiszniewska